english version  
Mediton - Oficyna Wydawnicza
Strona główna Czasopisma Książki Konferencje i zjazdy Aktualności Mediton Kontakt  
   Czasopisma
wersja do druku
   Alergia Astma Immunologia - archiwum  

Alergia Astma Immunologia
     Archiwum
     Redakcja
     Rada programowa
     Informacje dla autorów i recenzentów
     Prenumerata
Otorynolarygnologia
Przegląd Alergologiczny



 Szukaj w artykułach:
  Oficjalny organ Polskiego Towarzystwa Alergologicznego




tom 12. nr 3. wrzesień 2007  
 SPIS TREŚCI

 Artykuły oryginalne
Wstrząs anafilaktyczny związany z immunoterapią podjęzykową
ŁUKASZ BŁAŻOWSKI

Immunoterapia podjęzykowa jest skuteczną i bezpieczną metodą leczenia atopowych chorób alergicznych. Prowadzenie immunoterapii przez pacjenta wiąże się z ryzykiem popełnienia błędu w dawkowaniu i zmianą schematu dawkowania, które mogą zagrażać życiu. W pracy przedstawiono przypadek 16-letniej dziewczynki, u której wystąpiły objawy wstrząsu anafilaktycznego po podaniu zbyt dużej dawki podjęzykowej szczepionki alergenowej.

słowa kluczowe: immunoterapia alergenowa, immunoterapia podjęzykowa, objawy niepożądane, wstrząs anafilaktyczny

strony: od 165 do 167



szacunkowy czas pobierania pliku (95 kB)
rodzaj łącza:561282565121024[kbps]
czas ściągania:207422[sek.]


Abyś mógł oglądać dokumenty w formacie PDF musisz mieć zainstalowany program Adobe Acrobat Reader. Program ten można pobrać stąd.


Strona główna | Czasopisma | Książki | Konferencje i zjazdy | Aktualności | Mediton | Kontakt

Copyright © 1996-2020 Oficyna Wydawnicza MEDITON | Wszelkie prawa zastrzeżone.